donderdag 18 juli 2013

Dag 5 dinsdag 160713

Vandaag de rit naar onze villa, maar heb gepland niet de normale rit maar even een omweg via St. Petersburg. We slapen allemaal redelijk uit dat wil zeggen rond 6.30 uur. We blijven lui liggen en zorgen rond 8 uur te gaan eten, ontbijt in het hotel. Zoals algemeen in dit soort hotels, prima hotel trouwens echt niets op aan te merken, is het ontbijt algemeen, dat wil zeggen van wafels tot verschillende muffins, yoghurt etc.

Alles meer dan genoeg en lekker dus wat willen we nog meer. Het was toch wel wat drukker geworden dan eerste gedacht, maar plaats genoeg voor ons allemaal. Petra was gisteren avond nog naar beneden geweest voor extra shampoo en zeep. Ook meteen in overvloed met extra handdoeken gekregen. Zelfs deodorant kregen we hier. Nadat we alles ingepakt hebben zijn we meteen vertrokken. We volgen de I-75 naar het noorden. De autoweg is breed en het is er druk. Veel vrachtverkeer maar ook gewone auto’s. Maar omdat alles zo breed is is het redelijk te doen.

We vertrekken met een strak blauwe hemel maar hoe verder we noordelijk komen des te meer bewolking, niet hinderlijk maar wel meer wolkjes. Onderweg genoeg te zien van moeras tot drukke reclame borden. We rijden vandaag extra via St. Petersburg omdat ik ook eens over de Sunshine Skyway wil rijden. De hoge brug vanuit het zuiden naar St Petersburg toe. Hier zijn wij ooit eens onderdoor gegaan met de Cruise boot in het jaar 2000 toen we mee mochten met het 10 jarig bestaan van Arinso. Onze eerste ervaring met Florida en kijk nu hoe vaak we al hier zijn geweest. Voordat we de brug op mogen moeten we eerst tol betalen en met de Sunpass gaat dat heel snel.

Vind de sticker altijd handiger dan via het kenteken. Ondanks dat je via kenteken helemaal niets hoeft te doen, de sticker vind ik prettiger. Ieder zijn idee hierover natuurlijk. We rijden langzaam naar de brug toe en dan blijkt toch wel dat de brug enorm hoog is.

Je rijdt hier best wel ‘stijl’ tegen op en dan zie je pas hoe hoog het is. Een mooi uitzicht heb je hier op Tampa en St. Petersburg. Stoppen mag je niet op de brug dus het is snel doorrijden. Voor je het weet ben je zo weer beneden. We rijden door en zien onderweg ook de hal waar de Ray’s baseball spelen. Daar komen we zeker nog terug aan het einde van de vakantie want we hebben al tickets. Even later rijden we al lang Tampa en op de 4 richting Orlando.

Onderweg stoppen we nog even voor een lunch bij Subways, deze keer zit hij in een tankstation. Maar ook hier smaakt het allemaal weer prima. Omdat we nog niet in de villa kunnen rijden we door naar Downtown Disney. Dit hebben Toine, Ilse en Demi ook nog nooit gezien dus altijd leuk om even doorheen te lopen. Alle winkeltjes wel zo ongeveer gezien totdat er een dikke regenbui overkomt. Niet erg op zich natuurlijk want er zijn schuilplaatsen genoeg.

Wij stonden toevallig in Rainforest café. Leuk om meteen ook even binnen te kijken. Wanneer het bijna droog is lopen we nog even naar de Lego winkel waar het ook heel druk is. Veel nieuwe dingen hier te zien van onder andere de Hobit. Het wordt tijd om naar de villa te gaan en we rijden dan ook via de 4 terug, maar helaas een file. Een paar kilometer ligt een auto op zijn kant in de sloot. Onze rijrichting is de kijk file. Maar goed we zijn er dan ook snel en zijn zo in de villa. De community is gated en gaat open met een cijfer code, deze werkt en we kunnen binnen. Aangekomen bij de villa moeten we eerst de sleutel uit het kastje halen, ook deze code klopt.

Daarna naar binnen en hier het alarm deactiveren. En ja hoor ook die code klopt. We lopen de villa rond en alles ziet er goed uit en we kunnen de koffers uit de auto halen. Wat niet loopt in het de villa is internet. Deze is er wel maar het wachtwoord is niet juist. Dus stuur ik nog even een mail via mijn telefoon naar de eigenaar hoe en wat. We besluiten eerst de eerste boodschappen te gaan doen en dan de koffers verder uit te pakken. Op naar de Walmart en we kopen daar alles wat we nodig hebben, van drinken tot eten en zeep tot toiletpapier. Met een redelijke kar vol naar de auto. In de auto zie je bijna niet wat we allemaal gekocht hebben. Terug naar de villa en alles uitpakken, de koffers laten toch even liggen want we hebben honger en gaan eerst eten. Op naar Chilly’s ondanks dat het al later was dus bij voorbaat druk er toch heen. Deze ligt zo’n 5 min rijden van ons en ja hoor heel druk. We kregen een buzzer en moesten ongeveer 20 minuten wachten. De buzzer ging af en we konden aan tafel. Ieder had wat lekkers te eten en we gingen met meer dan een volle buik weer naar buiten.

Nu naar de villa en echt eens de koffers uitpakken. Zo gezegd zo gedaan. Het was alweer later en we drinken nog wat. Zelf ben ik heel moe en ga snel naar bedje.

1. Jullie hebben al een paar mooie dagen gehad hoor!!!
    En nu de rest... ENJOY!!!

2. En zelfs het internet werkt weer...toch? Veel plezier in de villa!

3. Zo en dan nu lekker van de villa genieten.