maandag 15 juli 2013

Dag 2 zaterdag 130713

Ten eerste iedereen bedankt voor de leuke reacties hier op het blog en via het forum. Altijd goed om van zoveel mensen te horen die dit meelezen.

Zo vroeg opstaan, we gaan vandaag vliegen naar Miami. We willen de shuttle van 6.00 uur dus 5 uur opstaan. Geen ontbijt bij van der  valk wat de zaal is nog niet open. We hebben wat broodjes meegenomen om te eten. Na een redelijke nachtrust zijn we opgestaan en maar eerst weer een lekkere douche . We pakken alles in en de tijdelijke tas gaat naar de auto die in netjes in de kelder staat. We pakken de koffers en verlaten onze mooie kamer, lopen naar de lobby en checken netjes uit. Alles prima verlopen en de shuttle staat al op ons te wachten. De beste meneer helpt ons met inladen en we rijden naar het vliegveld. We zijn veel te vroeg maar goed we brengen de koffers naar Brussels Airlines en kunnen meteen door de douane. Het is er rustig en we zijn zo binnen en lopen eerst nog wat door de tax free winkeltjes. Daarna eerst maar wat drinken en wat broodjes eten. We kunnen rustig aan doen en alles smaakt prima. Hierna lopen we naar de gate maar niet eerst voordat we gescand worden op bommen, granaten etc.

Iedereen kan zo doorlopen en Ronald moet weer verder betast worden, maar hij kan gewoon doorlopen. Bij de gate aangekomen is het vliegtuig nog niet geland, maar er was ook nog voldoende tijd om dit te regelen. Even later komt een klein vliegtuigje er aan en daar moeten we ‘allemaal’ in. Er wordt al omgeroepen dat het vliegtuig overboekt is en of er vrijwilligers zijn die later willen vliegen tegen vergoeding. Wij niet in ieder geval want we willen onze volgende vlucht niet missen.

We gaan aan boord en zitten vrij achteraan, in economy tja hoe zal ik het zeggen ‘min klasse’. Hier moet je zelf drinken / eten kopen terwijl de eerste helft het krijgt. Vreemd maar ja het is niet anders. We komen snel aan op London en moeten naar hal 3. Alles wijst zich vanzelf dus we zijn ingestapt in de bus die erheen rijdt. Duurt een minuut of 7 en we zijn er. Zeer groot vliegveld en met de bus kom je nog eens ergens. Wat een straatjes over al. We lopen de hal in en moeten weer door de scanner weer niets gevonden bij ons en we komen een hal in met alleen winkels en restaurantjes. Hier staat dat onze vlucht 25 minuten vertraagd is en pas om 12.00 uur Engelse tijd gaat vertrekken. Welke gate weten we nog niet, staat er nog niet bij. We gaan in de hal op een paar vrije plaatsen zitten en drinken en eten weer eens wat. 10.45 uur komt in beeld dat we naar gate 20. Dat was nog een stukje lopen maar met loopbanden ben je er redelijk snel. We kunnen daar meteen inchecken en wat blijkt dat onze boardingpassen, via Brussels Airlines, bij Virgin nog geen paspoort nummers staan genoteerd. Oke even naar een aparte dame en daar alles genoteerd. Even wachten en we kunnen in het vliegtuig. Een Boeing 747-400, zeer groot en nog nooit in geweest, rij 52 / 53.

Een stukje naar achter maar prima plaatsen. De hele vlucht is prima en lekker ontspannen. Allerlei films zijn er te zien, series etc. Prima geregeld. Ook eten en drinken is prima. Je kunt krijgen van fris tot zwaar alcohol alles goed. De vlucht gaat prima alleen aangekomen in Miami was er een enorme onweersbui.

We moesten omvliegen, kosten een half uurtje meer. Maar ook dat ging prima. We stappen uit en na een toilet stop naar de immigratie. Zowaar hebben we een vriendelijke man en die helpt ons allemaal snel. We moeten wel heel lang wachten op de koffers maar als die er zijn (ja allemaal) dan kunnen we  door de douane. Dat gaat ook snel en we staan in Miami. Nu nog de auto regelen. Met de Mover naar de hal waar een enorme rij staat bij Alamo. Toch maar de Kiosk proberen en jaar hoor die werkt. Alles gaat goed en na 10 min hebben we het contract en kunnen we naar de garage de lange rij achter ons latend. We mogen een SUV of een Minivan uitzoeken. SUV zijn te klein voor 5 dus zeker een Minivan. We zoeken een mooie Dodge uit met 17.018 miles op de teller.

We rijden naar het hotel en komen aan in een kamer die nog geen 5e bed heeft. Snel even gevraagd en even later komt het bed eraan. We hebben nog honger dus zoeken nog wel iets op. Was niet zo makkelijk maar toch uiteindelijk een McDonalds gevonden. Daar iets kleins gegeten en weer terug naar het hotel. We zijn moe en willen langzaam gaan slapen. Alles geïnstalleerd en na het blog schrijven gaan we slapen. Internet werkt nog niet helemaal, dus later pas op het blog gezet.

1. Heerlijk jullie zijn er na best een redelijke reis. Mooie auto heb je. Lekker acclimatiseren en genieten maar!

2. Zo gearriveerd, nu kan de pret beginnen!
    Mooie car hebben jullie geregeld, kan tenminste veel in ;-)
    Have Fun!
    Yvonne

3. Helemaal goed....een vlotte vlucht, een happy landing na een onweersbuitje en ook nog eens een fijne kar onder de kont..Kan niet meer stuk, zou ik zeggen!

4. Ik zit stereo te lezen, hebben jullie je blogs op elkaar afgestemd, haha!
    Fijn dat de reis is goed gegaan en nu kan de vakantie beginnen!