zondag 4 augustus 2013

Dag 21 donderdag 010813

Vandaag de terugvlucht, maar die staat pas gepland om 21.00 uur ’s avonds. Eerst staan we tegen 8 uur op en gaan ons om de beurt douchen. We hebben een ontbijt in het hotel en gaan naar beneden om te eten. In de Lobby is ook het restaurant en alles ziet er prima uit. Er is zelfs een kok die een gebakken ei maakt geheel naar wens.

We eten hier dus weer prima en gaan met gevulde buikjes weer naar boven. We pakken de koffers in en wegen ze. Uiteindelijk is alles goed verdeeld en weegt elke koffer net iets minder dan 23 kg. We rijden rond 10.30 uur weg en gaan naar Ocean Drive in Miami. Altijd leuk om eens overheen te rijden.

Het was druk op het laatste stuk en af en toe ook wat regen. Veel mooie gebouwen en huizen gezien, met de daarbij horende mooie auto’s natuurlijk. We rijden door om nog even een bezoekje te brengen aan de Miami Zoo. Helaas duurde de rit langer dan gedacht. Veel werd er aan de wegen gewerkt wat zorgde voor oponthoud.

De Zoo was erg warm, we hebben wat beestjes gezien maar heel bijzonder na Animal Kingdom was het nu ook weer niet. Na de Zoo hebben we op de parkeer plaats de laatste rommel uit de auto gehaald en daar in de prullenbak gegooid. We rijden naar het vliegveld en leveren eerst de auto in. Dit gaat weer in een razend tempo en we hoeven niets bij te betalen. Via de Mover komen we bij Concours F en geven de koffers af. Ook dit gaat snel en prima. We lopen naar de gate en zien dat in F alleen ons toestel vertrekt dus niet zo druk. Maar er zijn ook weinig winkeltjes en tentjes waar je kunt eten. Maar goed er was wat te vinden dus geen probleem. Opeens zien we dat 2 oude mensen vallen op de roltrap. Ze bezeren zich goed en er komt een EHBO aan van het vliegveld. De benen van de dame waren toch wel geschaafd en die zijn dan ook verder verzorgd. Ook de man heeft wat aan de arm. Ze hoeven niet mee en kunnen gelukkig verder met de vlucht mee. We eten nog wat op het vliegveld en kunnen daarna redelijk snel boarden. De vlucht vertrekt precies op tijd en na een korte file voor de startbaan zitten we in de lucht. De terug vlucht is niet in een 747 maar een A330-300. Een redelijk nieuw toestel. Ook hier krijgen we weer alles wat we nodig hebben . Prima eten, drinken wat je wil t/m sterke drank aan toe. Petra wilde een wijntje bij het eten en een extra wijn was totaal geen probleem. Leuke films weer ook op deze vlucht en we hebben ook nog prima kunnen slapen. Het landen duurde even we moesten een paar extra rondjes vliegen voordat we mochten landen, dat duurde 30 minuten langer. Maar ook dit ging prima., kan niet anders concluderen ook Virgin Atlantic is prima om mee te vliegen.

Er was zelfs een bar in het vliegtuig voor de Upper Class, zie foto hieronder. Helaas zo lux hadden wij het niet en de bar nee hier mochten wij niet komen, maar daarom was de vlucht zeker niet minder.

We komen aan in Hal 3 op Heathrow en moeten met de bus naar Hal 5. Het is heel druk in Hal 5, we zijn hier nog nooit geweest. Het is er heel modern en ook hier loopt het weer prima, ondanks de drukte. Ben nog even naar toilet geweest om tanden te poetsen, ook dat kregen we in een setje van Virgin. Het vliegtuig naar Brussel is van BA en gaat ook weer prima. Op tijd vertrokken en komen ook op tijd aan in Brussel. We halen de koffers op die er allemaal zijn en dan naar het hotel waar de auto’s staan. We hebben het hotel gebeld en de shuttle komt eraan. Duurt wel eventjes maar hij is er. We krijgen in de bus ook nog een flesje water omdat het zo warm is. Ha ha warm hier, we komen net uit Florida zeker zo warm. In het hotel laat ik onze uitrij kaartjes zien en we kunnen zo verder rijden nadat alle koffers er weer inzitten. Ook van der Valk hier in Brussel kan ik iedereen aanraden. We rijden naar huis en komen in een opgeruimd huis, onze dochter en zoon hebben hun best weer gedaan.
Helaas de vakantie is weer voorbij. Iedereen bedankt voor de reacties altijd leuk om deze te krijgen. Geeft toch een positief gevoel dat je verslag door meerdere mensen gelezen wordt. Op naar de volgende vakantie, waar die ook maar mag zijn, wie weet Florida of ergens anders.

1. Hallo, wat een geweldige vakantie!! en leuke grappige foto's. Ik las dat je je lego land tickets verkoopt.. ik heb wel interesse in 2 tickets.. ik kan helaas niet reageren op het floridaforum met prive bericht want ik krijg de melding dat je box vol is.. kan je mij emailen via floridaforum? Bedankt.Ik zou er reuze blij mee zijn.. Nog heel heel veel plezier.

2. Welkom terug weer in het zonnige Nederland.
    Nu fff door de jetlag heen en weer back to the basics.
    Geluk en misschien tot de volgende blog ;-)
    Grtz.Yvonne

3. Welkom thuis en bedankt voor jullie leuke verslag. Jullie hebben de reisgenoten volgens mij ook behoorlijk enthousiast gemaakt. Hun verslag was ook erg leuk om te lezen, toch weer net even iets anders leuk hoor. Super heh dat toestel van Virgin Atlantic.
    Sterkte met de jetlag en tot een volgende keer of op ons blog.

4. Met plezier jullie gevolgd, bedankt voor het meegenieten.

5. Welkom thuis. Dank voor je leuke verslag, ik heb heerlijk meegelezen. Tot de volgende keer!